جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
تصاویر/ همایش کارکنان اجرایی مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه زیباترین عنوان در دستگاه حضرت مهدی (عج) عنوان خادمی است، گفت: باید شکرگذار خدا باشیم که در دستگاه حضرت حجت (عج) نفس می‌کشیم و در آینده می‌توانیم بگوییم جوانی و عمرمان را پای مکتب اهل‌بیت (ع) هزینه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه، مراسم گرامیداشت شهادت حضرت امام سجاد (ع) با حضور جمعی از کارکنان اجرایی مدیریت حوزه‌ علمیه قم و خانواده‌هایشان در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام‌ مدیر حوزه علمیه قم در ابتدای سخنان خود در این مراسم، سالروز شهادت امام سجاد (ع) و همچنین شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و افزود: شهید اسماعیل هنیه در مبارزات و جهاد خود از کربلا درس گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، زیباترین عنوان در دستگاه حضرت مهدی (عج) را عنوان خادمی توصیف کرد و گفت: باید شکرگذار خدا باشیم که در دستگاه حضرت حجت (عج) نفس می‌کشیم و در آینده می‌توانیم بگوییم جوانی و عمرمان را پای مکتب اهل‌بیت (ع) هزینه کرده‌ایم.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به روایت «خَفِ اللّه تعالی لقُدْرَتِهِ علَیکَ، و اسْتَحْیِ مِنهُ لِقُرْبِهِ مِنکَ» از امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: باید از خداوند متعال بترسیم، چرا که بر ما مسلط و تواناست و از او حیا کنیم، چون به ما نزدیک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: قرآن یک سبک از زندگی را به عنوان قله به انسان‌ها نشان داده که همه بایستی به سمت آن بروند و آن حیات طیبه است.

شهید هنیه از کربلا درس گرفت / «خادمی» زیباترین عنوان در دستگاه حضرت مهدی (عج) است

وی با بیان اینکه انجام عمل صالح حیات طیبه به دنبال دارد، افزود: مقایسه زندگی اروپایی‌ها در مقابل ایرانی‌ها صفر در برابر هزار است. در اروپا زن و مرد با سگ و یا سگان‌ خود در خیابان‌ها راه می‌روند و خبری از فرزند نیست. این حیات خبیثه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی رمز ایجاد آرامش در محیط خانواده را جستجوی حیات طیبه و عمل به آن دانست و گفت: رفاه مادی مهم است ولی زندگی مومنانه از آن مهم‌تر است. حیات طیبه در زندگی زوجین همان مهر و محبت و آرامشی است که در گرو ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به حکمت شماره ۵۷ نهج‌البلاغه «الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا یَنْفَدُ» قناعت را ثروتی دانست که از میان نمی‌رود. وی گفت: در مقابلِ قناعت، اگر کسی حتی قارون هم باشد ولی حریص باشد، به بردگی ابدی دچار شده است.

شهید هنیه از کربلا درس گرفت / «خادمی» زیباترین عنوان در دستگاه حضرت مهدی (عج) است

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، کارشناس امور خانواده در سخنانی به ارائه‌ی دو تکنیک در راستای آرامش بخشیدن به فضای خانه پرداخت.

وی گفت: مناسب نبودن ارتباط با والدین یکی از مسائلی است که در زندگی زوجین تاثیر مستقیم می‌گذارد و می‌تواند باعث ایجاد تنش در خانواده زوجین شود.

رضایی با بیان اینکه تفاوتی نمی‌کند والدینِ زوجین زنده باشند یا وفات کرده باشند، گفت: ارتباط مناسب با والدین باید وجود داشته باشد. این از سنت‌های الهی است که در سیره‌ی علما هم به وفور یافت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: هر کسی ارتباط بهتری با والدین خود داشته باشد آرامش بیشتری در زندگی خواهد داشت. غربی‌ها اعتقادی به این تکنیک ندارند ولی ما این اصل مهم را در پروتکل‌های زوج درمانی وارد کرده‌ایم.

وی افزود: ممنوعیت انجام هر کاری که اقتدار مرد در خانواده را کم کند و همچنین تنوع در محبت کلامی نسبت به خانم‌ها از سوی آقایان دو نکته‌ی مهم برای تزریق آرامش در محیط منزل است.

رضایی با بیان اینکه تنگ‌ کردن دایره‌ی مدیریت مرد در خانواده باعث می‌شود که لجاجت وی بالا برود و از سوی دیگر خانم‌ها به محبت متنوع احتیاج دارند، گفت: زوجین با رعایت چنین تکنیک‌هایی می‌توانند شاهد یک زندگی توأم با آرامش و صمیمیت باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha